Jak radzicie sobie z pandemią?
Gramy na Zoomie…
Pomysł na taką formę aktywności – w czasach społecznego dystansu i zamknięcia – wziął się z naszego silnego przekonania, że jeśli być już w Internecie, to na własnych zasadach. Reżim sanitarny zamykający w 2020 roku kulturę w sieci został przez zespół potraktowany nie jak ograniczenie, ale jako wyzwanie. „Wyjście awaryjne” okazało się „wejściem na inny poziom” komunikacji, teatru, narracji. Pierwsza w kolejności z zoomowych przedstawień została zrealizowana Ambasada 2.0, startująca w okresie pełnego lockdownu. Przedstawienie szeroko komentowane i nagradzane, pozwoliło przetestować różne rozwiązania i zaprzyjaźniło aktorów z nowym, częsciowo filmowym medium. Gdy po wakacjach powrócił optymizm i spotkania na żywo z widzami, wydawało się, że zaplanowane na jesień sieciowe ‘siódemki’ nie wzbudzą większego zainteresowania. Niespodziewanie trafiliśmy premierą w start czerwonej strefy. Publiczność znów tłumnie zasiadła przed ekranami.
„777 wersja online” wykorzystały inne narzędzie Zooma – wirtualne pokoje. Widzowie spotykali się we wspólnej poczekalni, po czym w jednym momencie zostali rozdzielani na grupy przyporządkowane określonym stołom z kasyna 777. Obowiązywał ścisły reżim czasowy. Pięć minut na scenę, trzy i pół minut na przejście wypełnione nagranymi wcześniej filmami. Jeśli pokusić się o podsumowanie fenomenu zoomowego teatru, to często akcentuje się jego „nażywność” (termin z jednej z recenzji). Aktorzy grają w czasie rzeczywistym, są tu i teraz, choć po drugiej stronie ekranu. Dodatkowo – co wykorzystują mocno Usta Usta – mają szansę wchodzić w interakcję, dostrzec w okienkach widzów, zadać im pytanie lub o coś poprosić.
Reżyseria: Wojciech Wiński
Scenariusz: Ewa Kaczmarek, Kamil Macejko, Wojciech Wiński
Kostiumy: Ilona Binarsch
Muzyka: Snowman
Występują: Ewa Kaczmarek, Marianna Piskorz, Kinga Rybarczyk, Roman Andrzejewski, Grzegorz Ciemnoczołowski, Marcin Głowiński, Wojciech Luchowski, Remik Najewski, Norbert Ogoniak, Łukasz Pawłowski, Andrzej Majos, Artur Śledzianowski, Przemysław Zbroszczyk, Dominik Złotkowski
Dofinansowano ze środków miasta Poznania